SIR – Marco Borsato

Als iemand mij vraagt van welke artiest vind je zijn muziek goed… Dan is de eerste artiest die ik noem Marco Borsato! Hoe gaaf is het dan dat ik afgelopen donderdagavond weer bij een concert mocht zijn, en met hele dierbare mensen voor mij (mijn ouders, zusje en Vincent).
Vanaf 2004 ga ik naar de concerten van Marco Borsato. In 2004 ben ik voor het eerst naar de Kuip geweest samen met mijn vader, wat een belevenis was dit. Zo jong als ik was wilde ik een poster voor op mijn kamer en zo gezegd zo gedaan… ’s Avonds naar huis zat ik achterop de motor met de poster tussen mij en mijn vader ingeklemd. In 2006 was de allereerste concertreeks Symphonica in Rosso in het Gelredome, tevens gaf Marco in 2008 ook een concert in de Gelredome.
Verder ben ik nog naar concerten geweest in het Westerpark, in Zoetermeer (kleine zaal) dit was ook super gaaf, heel intiem. En de eerste artiest die in het Ziggodome optrad was Marco en wie was daar bij… IK!
Eind oktober zijn Vincent en ik samen al naar het ziggodome geweest voor SIR met Marco. Dit was zo ontzettend gaaf dat ik mijn moeder ook enthousiast heb gemaakt en we besloten om met ze 5e te gaan.
Donderdagavond was het zover, om 18:45 uur kwamen mijn ouders en zusje ons ophalen en zijn we naar het Ziggodome gereden. Parkeren ging vlot, er was nog voldoende plaats. Geen rijen bij de ingang, jas opgehangen, munten gehaald en het eerste rondje drinken. Proost op een hele mooie avond. De zaal was rood gekleurd, net zoals de meeste mensen. 
IMG_1500
Rond 20:10 uur kwam Marco het podium op. Het concert begon met het nummer Oud & Afgedankt. Diverse bekende nummers werden gespeeld, evenals nummers van het nieuwe album (voor mij ondertussen ook niet nieuw meer zo grijs dat de CD al is gedraaid).
IMG_1505
Diverse gastartiesten kwamen langs, O’G3NE, Jeroen van Koningsbrugge, Matt Simons en ook Frank Boeijen (een artiest waar Marco Borsato zelf vroeger en nog steeds naar op keek). 
IMG_1510
De show was verder super mooi aangekleed met een gave lichtshow en ook kwamen er tijdens enkele nummers deze dames in de zaal te hangen. Brr niks voor mij met mijn hoogtevrees. 
IMG_1537
Marco we hebben weer van je genoten, was een prachtshow(s) heb je gegeven en tot de volgende keer! 
Zijn jullie wel eens naar een concert geweest?  Welke artiest treden er op? En naar welk optreden zou je nog heel graag een keer willen? 
Liefs Jessica
Instagram,  Facebook en Bloglovin
Geef een reactie

