Recept – Mexicaanse wraptaart

Het was tijd om wat nieuws te proberen. Mijn vriendin kwam eten en ze had geen wensen, ik laat het aan jou over, verras me kreeg ik te horen. Op zoek gegaan naar een leuk, makkelijk, lekker recept kwam ik op het idee om een wraptaart te maken. En hij was echt heel erg lekker… Jammie!
IMG_1594

Wat heb je nodig voor 2 personen?

  • Wraps 6-8 stuks
  • 300/500 gram gehakt
  • 250 gram champignons
  • 300/400 gram Mexicaanse groente
  • 1 ui
  • 250 gram gezeefde tomaat
  • rode pesto
  • Crème fraîche 
  • Geraspte kaas

Bereidingswijze:

Snipper de ui en snij de champignons. Bak de ui en champignons in een pan met een beetje bakboter/olijfolie. Voeg daarna het gehakt toe en rul deze. Doe de groente bij het gehakt in de pan en laat dit even sudderen. Als laatste voeg je de gezeefde tomaten toe, het moet geen nat mengsel worden, maar het is voor de smaak. 
IMG_1585
Als de smaken goed zijn ingetrokken, ga je de taart stapelen. Ik heb dit gedaan in een taartvorm. Leg een wrap op de bodem, doe het gehaktmengsel op de wrap. Smeer de volgende wrap in met de pesto, en leg de pesto kant op het gehaktmengsel. Leg op de tweede wrap weer het gehakt mengsel en daarop weer een nieuwe wrap met pesto…. etc. etc.. Op de laatste/bovenste wrap smeer je een laag crème fraîche en daarop strooi je de geraspte kaas. 
IMG_1589
Zet de taartvorm voor ongeveer 15 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden. Na 15 minuten zeg ik eet smakelijk! 
IMG_1593
Je kan natuurlijk variëren met de groente die je erin doet of er juist uit laat. Maar ook kan je het gehakt vervangen door kip. Laten jullie weten wat je ervan vond? 
Liefs Jessica
Instagram,  Facebook en Bloglovin

 

Een gedachte over “Recept – Mexicaanse wraptaart

Geef een reactie

