Boeken gelezen #2

Het doel van dit jaar was om meer boeken te lezen. Dit doel ben ik nu al heel goed aan het waarmaken, al zeg ik het zelf. In de tijd dat Vincent nog niet thuis was doordeweeks las ik wel meer, maar dat ritme gaat ook wel weer komen nu hij weer thuis is. En ben ik begin april op vakantie geweest, waar ik altijd heel veel boeken lees. Ik heb al zoveel boeken uitgelezen in de tussentijd dat ik ze niet allemaal in één artikel wil zetten. Binnenkort kunnen jullie nog een artikel verwachten met gelezen boeken. 

Ga voor mij  –   J. Lynn

De negentienjarige Teresa droomt van een carrière als danseres, maar door een blessure moet ze die droom even on hold zetten. Totdat haar been weer beter is gaat ze naar de universiteit waar haar broer Cam op zit. En hij is niet de enige: ook Jase, met wie ze ooit een verboden kus deelde waar ze graag aan terugdenkt, studeert hier. Meteen als ze hem weer ziet valt ze voor hem, maar hij houdt de boot af. Ze begrijpt niet waarom en dat frustreert haar, want zij kan zich nog moeilijker over hem heen zetten dan over haar blessure. En dat zegt wat.
  • Krijgt van mij 5*****, dit is een heel mooi boek, goed geschreven vanuit de hoofdpersoon Teresa en ontzettend pakkend. Dit boek kon ik niet weg leggen en was dan ook met een paar uur uit. Baalde stevig dat ik geen andere boeken op dat moment van J. Lynn in mijn bezit had. Te koop op Bol.com  voor €14,99 als paperback. 
    ga voor mij

Piste alarm – Linda van Rijn


Tijdens een skivakantie in Kirchberg verdwijnt de kleine Marius. De lokale politie staat voor een raadsel…De skivakantie van Renske en Sven Donkervoort in het Oostenrijkse Kirchberg slaat om in een nachtmerrie als hun vierjarige zoon Marius tijdens de skiles verdwijnt. Een grote zoekactie levert niets op en rechercheur Gunter Wolfsberg van de lokale politie ziet zich geconfronteerd met een lastige zaak. De verdwijning vertoont opvallend veel gelijkenissen met een nooit opgeloste verdwijning van twintig jaar geleden. Het spoor leidt de politie naar een oude bekende. Maar dan werpen een onverwachte bekentenis en een schokkende vondst een heel ander licht op de zaak…
  • De boeken van Linda van Rijn vind ik heerlijk om te lezen, het leest fijn weg en er zit nog spanning in. Vaak weet je na 3 kwart van het boek wel wie het gedaan heeft, maar hoe blijft dan echt een raadsel, dat is ook het goede van zo’n boek, het blijft je boeien tot het einde!  Ook dit boek is te koop bij bol.com voor €5,- als paperback. 

piste alarm

Voor jou – Jojo Moyes

Louisa’s wereld is klein. Ze werkt in een café om de hoek en woont nog bij haar ouders, en hoewel ze ergens wel weet dat haar vriend Patrick niet de liefde van haar leven is, passen ze goed genoeg bij elkaar. Lekker overzichtelijk. Wills wereld is ook klein. Vroeger had hij alles wat hij zich kon wensen – een goede baan, avontuurlijke vakanties, een mooie vriendin – maar door een ongeluk zit hij in een rolstoel, verlamd vanaf zijn nek. Door de chronische pijn en zijn wanhoop ziet hij maar één uitweg. Wanneer Louisa haar baan kwijtraakt, gaat ze aan de slag als Wills verzorger, en het duurt niet lang voor de tegenpolen botsen. Als ze ontdekt wat Will voor ogen heeft, besluit Louisa alles op alles te zetten om hem van gedachten te doen veranderen. Maar hoe overtuig je iemand dat er nog zo veel avonturen te beleven zijn, als je zelf de wereld niet durft te ontdekken?
  • Dit is zo ontzettend mooi boek, kan ik wel 100x lezen en nog ben ik het niet zat. Een meeslepend liefdesverhaal met een einde…waar je u tegen zegt. Met dikke tranen heb ik dit boek uitgelezen, zo pakkend geschreven. Een absolute aanrader! Te koop bij Bol.com voor €10,- Paperback. Deel 2 heb ik onlangs gelezen, maar dit deel blijft echt het beste! 

    voor jou

Blue Curaçao   –  Linda van Rijn

Als haar kersverse echtgenoot tijdens de huwelijksreis spoorloos verdwijnt, staat Hannah voor een raadsel. Hoe goed kent ze eigenlijk de mensen die ze altijd… De romantische huwelijksreis van Hannah en Koen naar Curaçao wordt ruw verstoord als Koen tijdens het snorkelen spoorloos verdwijnt. Hannah wordt gek van angst. De plaatselijke politie loopt niet zo hard als Hannah zou willen en ten einde raad gaat ze zelf op onderzoek uit. Die zoektocht brengt onaangename waarheden aan het licht. Als Hannah zelfs voor haar eigen leven moet vrezen, wordt ze geconfronteerd met de vraag of ze Koen wel zo goed kent als ze denkt.
  • Ook dit was weer zo een fijn boek van Linda van Rijn. Tot op het laatste moment vond ik hem nog spannend en wist ik nog niet welke kant dit op zou gaan. Aanrader als je houd van boeken die fijn weglezen met spanning erin! Uiteraard ook te koop via bol.com €5,- als paperback.

    blue curacao

 

Geef een reactie

