Sky – 3D Musical

Als echte Marco Borsato fan, waren de kaarten voor de musical Sky snel in huis. Zijn muziek zou verwerkt worden in een musical met 3-D effecten, dat klinkt echt super gaaf toch? Afgelopen woensdag was het na lang wachten eindelijk de dag dat ik samen met mijn moeder naar Sky ging. 
De musical gaat over Sky, een tienermeisje op de middelbare school. Ze wordt veel gepest en thuis wordt ze niet gehoord. Op dat moment komt ze in aanraking met drugs en raakt ze in coma door een overdosis. Ze komt terecht in haar eigen droomwereld waar ze op ontdekkingsreis gaat naar haar eigen kracht en zelfvertrouwen. 
Sky wordt gespeeld door Lisse Knaapen. Ze speelt heel erg goed en ook zingen kan ze erg goed. De rest van de cast kan ook goed zingen, behalve de vader van Sky. Die was niet zo heel sterk qua zang. 

Het 3-D effect, het zou zo ontzettend mooi kunnen zijn, maar ik heb zeker het stuk na de pauze veel zonder mijn bril gezeten, dan was het bijna beter te zien dan met bril. Ontzettend zonde! 
Het verhaal wat verteld werd vond ik ook niet sterk, en een beetje vaag. Je ziet op een gegeven moment dat Sky van de wereld naar haar droomwereld gaat en ineens is daar een leger??? En even later was er nog een ander leger, deze moesten Sky te pakken krijgen voor haar kloppende hart. Wat de gedachte was achter de legers werd mij niet duidelijk, het was eerder vreemd. Ook het einde was er ineens, klap boem over en uit! 
De muziek van Marco Borsato vond ik er wel mooi in verwerkt, de teksten die ze hadden gemaakt waren ook mooi, niet allemaal omdat je weet hoe mooi het oorspronkelijk nummer is, maar het was niet onprettig om naar te luisteren. 
Het enige onderdeel van de musical wat van mij echt een dikke pluim krijgt is de choreografie! Wauw wat zat dat strak en gaaf in elkaar. De dansers danste zo gelijk, het was strak, modern en paste helemaal bij de muziek die er op dat moment bij te horen was. 
Graag had ik een andere recensie aan jullie willen laten lezen, maar ik vond het echt een mislukking. De musical had te hoge verwachtingen om aan te voldoen denk ik. 
Toch nieuwsgierig om de musical te zien? Tot eind juni is hij te zien in Theater Amsterdam
Liefs Jessica
Instagram,  Facebook en Bloglovin

Plaats een reactie