Update 60 day challenge

Afgelopen vrijdag (13 mei 2016), was ik 4 weken bezig met de 60 day challenge via de sportschool. Hoe heb ik de afgelopen weken ervaren, wat vertelde de grote weegschaal en hoe voel ik me? 

Hoe heb ik afgelopen weken ervaren? 

De eerste week was ik aangekomen zoals jullie in hier hebben gelezen. Waar ik normaal bij de pakken neer zou gaan zitten, heb ik nu doorgepakt en ook Vin heeft mij geholpen om hier doorheen te komen. Achteraf kon ik het aankomen iets beter plaatsen gezien mijn menstruatie zich aandiende na het weegmoment. Ook qua eten is het die week daarna ook goed gegaan, het schema wat ik had gekregen heb ik goed gevolgd en dat gaf de weegschaal ook aan. 0,6 kg eraf en zo stond ik na 2 weken weer terug op mijn startgewicht. Week 3 en 4 zijn ook goed gegaan, al had ik het soms wel even lastig qua eten, maar ik heb doorgezet! 

“De grote weegschaal”

De grote weegschaal, de weegschaal die ook het vet- en spiermassa aangeeft. Omdat we nu op de helft van de challenge zitten, kwam deze weer in beeld. Hieronder mijn resultaten van de afgelopen 4 weken…
Gewicht: – 1,2 kg  
Spiermassa: +0,1 kg
Vetmassa: -1,4 kg 
Het is positief dat mijn gewicht en vetmassa afneemt, maar ik had graag gezien dat er meer af was. 
IMG_0613

Hoe voel ik me nu? 

Ik voel me goed, het sporten heeft me echt al fitter gemaakt en ik vind het leuk om te doen (uitgezonderd van de cardiotraining dan haha, daar heb ik echt een hekel aan) . Ik heb weinig moeite meer om naar de sportschool te gaan en je vind me er dan ook nog steeds 4x per week.  Komende week ga ik wel naar de huisarts, met de meting op de grote weegschaal zijn we erachter gekomen dat ik in rust ruim 400kcal minder verbrand dan ik zou moeten doen, dit betekend dat het afvallen inderdaad langzamer gaat dan bij mensen met een goede verbranding. Dit zou kunnen betekenen dat mijn schildklier traag werkt. Ook merk ik het aan mijzelf gelijk als ik suikers heb gegeten, ik ben meteen ontzettend moe en meteen heel futloos. Deze symptomen komen heel vaak voor bij vrouwen die hetzelfde syndroom als mij hebben (later meer op de blog). Nu ik mijn lifestyle aan het verbeteren ben en er toch nog zoveel “last” van heb wil ik die nog eens laten onderzoeken. 
Nog 4 weken challenge te gaan, om daarna op “eigen” krachten verder te moeten! Ik heb er nog steeds heel veel zin in en ik ga er nog met de volle 100% voor. Na mijn laatste weegmoment zal ik jullie nog eens op de hoogte brengen! 
Liefs Jessica
Instagram,  Facebook en Bloglovin

4 gedachten over “Update 60 day challenge

  1. Ik vind de meting er ontzettend goed uitzien!
    Ik ken het hoor, dat het gewicht niet veel lager wordt, maar het gaat uiteindelijk om dat vetpercentage en of je lichaam slanker wordt. Dat gewicht zie je er niet vanaf 🙂
    Heel veel succes de komende weken, ook bij de dokter.
    Liefs Kimberly

    Geliked door 1 persoon

  2. Je meting ziet er goed uit. Beginnen is altijd zo moeilijk! Je zult zien dat als je vet percentage zakt dat je ook echt gaat zien dat je lijf slanker word. Ook al word je gewicht niet minder

    Geliked door 1 persoon

    • Thanks, in de volgende update die over 1,5 week gaat komen, zal je lezen dat het op een laag pitje staat.. Heb waarschijnlijk een hernia waardoor ik heel erg belemmert wordt in mijn bewegingen… 😦

      Like

Plaats een reactie