Tips (&mijn) vrijgezellenfeest

Het is bijna een jaar geleden dat ik er voor mij een vrijgezellenfeest werd georganiseerd. Ergens wist ik wel dat deze ging komen, maar wanneer en wat er georganiseerd zou worden daar had ik echt geen idee van. Zondag 29 maart 2015, ik zou gaan shoppen met me beste vriendin in Haarlem. Ze had nog kleding nodig voor mijn bruiloft (een hele goede smoes bleek achteraf). 
En zo stond ze die zondag bij mij voor de deur om me op te halen. Op een gegeven moment begon ik iets door te krijgen. Als wij naar de stad rijden, rijden we een bepaalde route, nu ging ze totaal anders. Sinds wanneer rij je zo naar de stad vroeg ik nog aan haar en ja ze kreeg het spaans benauwd haha… En zo goed als ik haar ken, wist ik al dat zij haar kleding voor onze bruiloft niet vandaag ging vinden, maar dat wij naar mijn vrijgezellenfeest gingen.
We kwamen uit bij een kookstudio waar mijn moeder, zusje, oma, nep mama (beste vriendin van mijn moeder), nep zusje, nep schoonzus, (aangetrouwde) schoonmoeder, schoonzus, vriendin D. (van de HBO ken ik haar), vriendin E. (ken ik al vanaf de basisschool) en vriendin S. (buurvrouw + beste vriendin).
11091469_744956812270059_8670685640038941572_n
Ik kreeg een speciaal T-shirt aan waar “Bride to Be” op staat en alle meiden hebben hierop hun naam geschreven. Erg leuk!  Toen begon de workshop, we gingen in groepjes van 2 koken/bakken om uiteindelijk onze eigen high tea te hebben gemaakt. Super leuk, we hebben allemaal iets lekkers gemaakt, hartig en zoet… en wat rook het lekker. Het receptenboek hebben we mee gekregen, zodat we het thuis nog eens kunnen maken.
Toen alles gemaakt was konden we aan tafel om te beginnen aan onze high tea. Iedereen had de opdracht gekregen om iets te kopen, wat mij aan degene zou doen denken. Erg leuk idee! Maar wat is dat bij sommige lastige. Zo kreeg ik van mijn moeder een houten huisje, met de tekst “there is no place like home”. Van vriendin E. waar ik 3-4x per jaar mee ga lunchen kreeg ik een broodtrommel, van vriendin D. die net als ik van katten houd kreeg ik een notitieblok met een kat erop… en zo kreeg ik nog veel meer leuke dingen!
En zo was de middag alweer gevuld en ook heel snel voorbij. Rond 5 uur ging iedereen weer naar huis en ben ik thuis gaan nagenieten van een leuke middag! 
Ik heb een geslaagde middag gehad, omdat de organisatoren wisten wat ik leuk vind. Hier nog wat extra tips als je een vrijgezellenfeest gaat organiseren. 
Tips:
  • Vraag aan de partner wie ze graag uitgenodigd wilt hebben 
  • Prik een datum, maak gebruik van een link via internet bijv. afspreken.nl of datumprikker.nl 
  • Bepaal het budget per persoon voor het vrijgezellenfeest (het is vaak tussen de 50-100 euro pp incl de kosten voor de bride to be)
  • Wat te doen?  Kijk naar wat de bride te be leuk vind, het gaat er om dat zij een leuke dag heeft. RESERVEER OP TIJD, ZEKER MET EEN GROTE GROEP!
  • Vergeet geen fototoestel/filmcamera mee te nemen!!! 
bride-tobe-KVADRAT-600x600
  • Spa-arrangement (ontspanning is zeer fijn zo vlak voor de bruiloft)
  • Make-up workshop
  • Kookworkshop (bijv. met thema als biologisch of suikervrij)
  • Workshop paaldansen
  • Workshop creatief schilderen
  • Koe-knuffelen
  • Uitgaan in stad naar keuze (eventueel nachtje in een hotel slapen)
  • Bootcampen
  • Regel een stripper
Hoe hebben jullie je vrijgezellenfeest beleefd of wat zou je heel graag willen doen als je een vrijgezellenfeest krijgt? Vinden jullie het organiseren leuk van een (vrijgezellen)feest? 
Liefs Jessica
Instagram,  Facebook en Bloglovin

2 gedachten over “Tips (&mijn) vrijgezellenfeest

Plaats een reactie